Kategoryzacja hoteli nie jest pojęciem uniwersalnym - pomiędzy poszczególnymi krajami występują różnice w liczbie gwiazdek przyznawanych hotelom za określony standard (ta sama liczba gwiazdek nie zawsze odpowiada takiemu samemu standardowi hoteli w różnych miejscach na świecie). AT-T zwraca uwagę, iż ten system klasyfikacyjny odnosi się do średniego poziomu usług w danym kraju. 2* proste hotele lub apartamenty o funkcjonalnych pokojach (zawsze z łazienkami) przeznaczone dla mniej wymagających Klientów. 3* hotele lub apartamenty średniej klasy oferujące właściwy serwis. Najczęściej spotykana kategoria. 4* hotele lub apartamenty o dobrym standardzie usług i zakwaterowania. 5* hotele lub apartamenty o wysokim standardzie, spełniające wymagania najbardziej wymagających Klientów. Informacje ogólne o hotelach - Doba hotelowa zazwyczaj zaczyna się i kończy w godzinach południowych. W przypadku późnego powrotu do kraju, po zakończeniu doby hotelowej bagaże uczestników składane są w pokojach dyżurnych lub w przechowalni bagażu.
- Pokoje 1-os. są zazwyczaj dużo mniejsze niż 2-os. Pokoje dla 3 osób to z reguły pokoje 2-osobowe z dostawką, co powoduje, iż przestrzeń mieszkalna może być ograniczona. Dostawki często nie dorównują standardem miejscom stałym.
- W niektórych hotelach lub apartamentach mogą wystąpić okresowe spadki ciśnienia wody lub przerwy w dopływie wody i elektryczności.
- Część hoteli ma klimatyzację uruchamianą tylko na kilka godzin w ciągu doby. Dotyczy to zwłaszcza okresu „poza sezonem". Osoby, dla których klimatyzacja jest ważnym elementem udanego wypoczynku, prosimy o wybieranie hoteli całkowicie klimatyzowanych.
- W krajach o ciepłym klimacie mogą na terenie hotelu pojawić się insekty. W takim przypadku prosimy o kontakt z recepcją lub przedstawicielem PBP Orbis.
- Czytając opisy hoteli należy zwrócić uwagę na informacje o dodatkowych, płatnych usługach np. płatnym korzystaniu z sejfu, leżaków i parasoli itp. (Usługi te nie w każdym hotelu są płatne!). Ci z Państwa, którzy zamierzają z nich korzystać, muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami na miejscu. Dawanie napiwków jest niepisanym zwyczajem obowiązującym na całym świecie. W wielu krajach istnieje tradycja, a czasami wręcz obowiązek wynagradzania miejscowych przewodników, bagażowych, kelnerów, kierowców drobnymi napiwkami, tradycyjnie w wysokości 1-5 USD za usługi lub za dzień.
|