AT-T Agencja Tłumaczeń i Turystyki                                           
AT-T współpracuje... 
Informacje - Turcja
Poniżej zamieszczamy wiadomości o wybranym kraju oraz przydatne informacje podczas podróży.




Geografia Turcji
W granicach olbrzymiego terytorium, zwanego Azją Mniejszą lub Anatolią, które rozpościera się od Azji do południowo-wschodniej Europy leży Turcja. Ma ona powierzchnię ponad 780 tysięcy km2 i około 65 milionów ludności. Otaczają ją cztery morza: od północy Morze Czarne, od południa Morze Śródziemne, Morze Egejskie od zachodu i Morze Marmara leżące pomiędzy Tracją a Bliskim Wschodem. Turcja graniczy z Bułgarią, Grecją, Gruzją, Armenią, Iranem, Irakiem i Syrią. Europejska część, nazywana też wschodnią Tracją lub Rumelią, to pagórkowaty płaskowyż, położony na wysokości około 1000 m n.p.m. Część azjatycka, Wyżyna Anatolijska, leży między dwoma łańcuchami górskimi: Górami Pontyjskimi i Górami Taurus. Najwyższym wzniesieniem w Zachodniej Anatolii jest Ulu Dag (2543 m n.p.m.) położony koło Bursy. Najwyższym wzniesieniem Anatolii Wschodniej jest Ararat (5165 m n.p.m), na którym według starożytnej legendy osiadła po potopie Arka Noego.

Historia
Od czasów starożytnych Turcja stanowiła symboliczny pomost pomiędzy Europą a Bliskim Wschodem. Historia Anatolii była związana z kulturą rzymską od 190 r. p.n.e. aż do podboju Konstantynopola w 1453 r. W VII w. Anatolia przeżyła najazd plemion arabskich, które rozpowszechniły, obok panującego dotąd chrześcijaństwa, islam. W IX w. na terytorium dzisiejszego Iranu powstało państwo Seldżuków, które zaczęło dominować w Anatolii. Ich imperium rozpadło się w 1243 r. na skutek najazdu Mongołów. Wtedy pod panowaniem Osmana I zjednoczyły się plemiona tureckie tworząc islamskie państwo, które stało się jedną z największych potęg podczas wojen z Bizancjum. Rok 1453 był początkiem Imperium Otomańskiego. Stało się ono polityczną i kulturalną potęgą, zniszczoną później przez wojny domowe rujnujące gospodarkę i system polityczny kraju. W XIX w. zaczęto dążyć do odbudowy Imperium. Rozpoczęła się epoka zwana "Tanzimatem". W okresie tym wprowadzono nowe kodeksy prawne wzorując się na europejskich, reformy w szkolnictwie, w armii i innych dziedzinach. Rozwinęła się także literatura wzorowana na literaturze francuskiej, powstały pierwsze gazety. Jednak próby powołania konstytucji nie powiodły się i zostały stłumione przez sułtana Abdulhamida. Środowisko popierające zmiany nie zostało do końca zniszczone i odrodziło się na początku XX w. Ruch zwany młodotureckim doprowadził do przewrotu i abdykacji sułtana. Władzę objął triumwirat, który doprowadził Turcję do wojny po stronie państw centralnych. Po przegranej wojnie część ziem zachodniej Turcji miała otrzymać Grecja, a na wschodzie miało powstać państwo ormiańskie. Doszło jednak do wybuchu powstania pod wodzą Mustafy Kemala Ataturka, który powstrzymał upadek państwa, utworzył Republikę Turecką i został jej pierwszym prezydentem. Zapoczątkował również niezwykle ważne dla młodej republiki reformy. Ataturk stał się bohaterem narodowym. Turcy mówią o nim "Ojciec narodu". 29 października 1923 r. utworzono Republikę Turecką, w 1934 r. nadano nazwiska wszystkim mieszkańcom, wprowadzono reformę językową i wiele innych mających znaczny wpływ na zmiany w tureckiej mentalności. W 1945 r. wprowadzono w Turcji demokrację wielopartyjną, w 1952 r. Turcja została członkiem NATO, a w 1987 r. rozpoczęła starania o członkostwo w Unii Europejskiej.

Krajobraz historyczny
Obraz Turcji ściśle kojarzy się z jej kulturą i dziką naturą. Na terenie Turcji znajduje się aż 33 400 historycznych miast, 44 000 zabytków i ok. 100 czynnych stanowisk archeologicznych. Historyczne budowle można podziwiać w głównych ośrodkach starożytnych takich jak Troja, Pergamon, Efez, Milet, Priene, Didima, Afrodyzjada, Herakleia, Caunos, Perge czy Aspendos. Są to pozostałości po cywilizacjach Hetytów, Frygijczyków, Urartyjczyków i Lidyjczyków. Z cywilizacji tych wywodzi się wiele popularnych legend, jak ta o Lidyjskim królu Krezusie, Królu Midasie o złotym dotyku, czy węźle gordyjskim, który młody Aleksander Wielki rozwiązał cięciem miecza. Poza licznymi zabytkami Turcja posiada najdłuższy i najczystszy brzeg Morza Śródziemnego. Nikogo nie powinien więc dziwić rozwój turystyki w tym rejonie.

Współczesna Turcja
Współczesna Turcja to kraj rozwinięty, stanowiący symboliczny pomost między Europą a Azją. Językiem oficjalnym jest turecki, a 98% Turków to muzułmanie. 20% populacji stanowią ludzie poniżej 20 roku życia. W Turcji rozwija się przemysł i rolnictwo, a główne produkty eksportowe to bawełna, tytoń, szkło, ceramika, wyroby skórzane, produkty przemysłu chemicznego i stal. Wysoko rozwinięty jest także turecki przemysł tekstylny. Większość Turków prowadzi zachodni tryb życia, słucha nowoczesnej muzyki, interesuje się literaturą, kinem i polityką na świecie. Nie zapomina się jednak o starych zwyczajach, a muzyka i tańce narodowe mają nadal duże znaczenie dla młodych ludzi. W wielu miejscach można posłuchać pieśni i zobaczyć wspaniałe tańce ludowe. Turcja jest krajem tradycji kultur starożytnych cywilizacji. Kto raz odwiedzi ten kraj będzie do niego zawsze powracał. Dziewicza natura, niezwykła historia i kultura, gościnność, wspaniałe miejscowości wypoczynkowe i hotele przyciągają turystów z całego świata.

Turcy i Turyści
Większość codziennych zwyczajów, dotyczących relacji międzyludzkich jak na przykład powitania, życzenia i inne typowe wyrażenia, Turcy przejęli z Islamu. Cechuje ich ogromna uprzejmość, zarówno w stosunku do swoich pobratymców jak i przyjezdnych, a także stała gotowość do pomocy. W rozmowie z Turkami nie należy okazywać pośpiechu lub zniecierpliwienia. Każda rozmowa musi rozpocząć się od zwyczajowych wyrażeń dostosowanych do sytuacji. Bardzo duże znaczenie ma też etykieta. Kilka słów wypowiedzianych po turecku otwiera cudzoziemcom wszystkie drzwi. Wchodząc do domu lub mieszkania należy zdjąć buty.

 

Święta

W Turcji obchodzi się następujące święta:

 

1 stycznia Nowy Rok
23 kwietnia Dzień Niepodległości i Dzień Dziecka
19 maja Dzień Młodzieży i Sportu
30 sierpnia Dzień Zwycięstwa
29 października Dzień Republiki/td>
Poza tym obchodzone są święta religijne:
5 październik - 2 listopad Ramadan
3 - 5 listopada Bayram


Turecka kuchnia
Kuchnia turecka stanowi mieszankę tradycyjnych potraw różnych narodowości mieszkających tu na przestrzeni tysięcy lat. Dania mięsne przygotowywane są głównie z wołowiny lub baraniny. Najbardziej popularnymi potrawami są kebab i dolma - faszerowane warzywa (pomidory, bakłażany, papryka lub liście winogron). Bardzo ważnym elementem kuchni tureckiej są słodycze, a przede wszystkim popularna baklava. Tradycyjny turecki alkohol, raki, po zmieszaniu z wodą zabarwia się na biało, dzięki czemu zyskał wśród Turków przydomek "mleko lwa".

Rękodzielnictwo
Turcja słynie rękodzielnictwa opartego na tradycjach wielu zamieszkujących ją przez wieki nacji. Na tureckich bazarach można kupić ręcznie tkane dywany, haftowane obrusy, miedziane naczynia oraz wiele innych ręcznie wykonanych pamiątek. Turyści chętnie kupują niebieskie oczka zwane "boncuk", które wedle wierzeń mają chronić przed złym spojrzeniem. Na tureckich bazarach można kupić wiele ręcznie tkanych dywanów, haftowanych obrusów, miedzianych naczyń i innych niezapomnianych pamiątek. Szczególnie chętnie kupowaną pamiątką jest niebieskie oko zwane "boncuk", które wedle wierzeń ma chronić przed złym spojrzeniem.

Klimat
Na wybrzeżu Morza Śródziemnego i Morza Egejskiego jest ciepło i słonecznie przez cały rok. W Istambule klimat jest łagodny a w zimie może być deszczowo i zimno. W środkowej części Turcji panuje klimat kontynentalny i zimy bywają bardzo surowe. W lipcu i sierpniu w całym kraju panują upały.

Język
Oficjalnym językiem Republiki Tureckiej jest turecki, który należy do rodziny języków uralsko-ałtajskich. Współczesny turecki jest mieszanką staro tureckiego i języków Azji Środkowej z wieloma zapożyczeniami z francuskiego. Alfabet arabski, używany obecnie jedynie w meczetach, został zastąpiony alfabetem łacińskim na polecenie Ataturka. Pisanie po turecku w alfabecie arabskim jest zabronione. Szeroko rozpowszechnionymi językami są także angielski, niemiecki i rosyjski.

Wiza
Nie ma konieczności ubiegania się przed wyjazdem o wizę w Ambasadzie tureckiej. Przy wjeździe do Turcji płaci się 10 USD lub 10 EURO podczas kontroli celnej i na tej podstawie otrzymuje się wizę uprawniającą do miesięcznego pobytu na terenie Turcji. Prosimy o wcześniejsze przygotowanie powyższej kwoty.

Waluta
Oficjalną walutą w Turcji jest lir turecki (TL). Z dniem 1 stycznia 2005 r. nastąpiła denominacja waluty 1.000.000 TL zastąpił 1 YTL (nowy lir turecki), 500.000 TL = 50 kuruszy. Do końca 2005 r. będzie można płacić zarówno starymi, jak i nowymi banknotami. W większości sklepów i restauracji można płacić także dolarami lub euro. Nie doradzamy wymieniać dużych sum pieniędzy za jednym razem. Kurs walut zmienia się bowiem codziennie z powodu wysokiej inflacji. Pieniądze można wymieniać w kantorach lub na poczcie.

Woda
Woda z kranu nadaje się do picia, ale radzilibyśmy korzystać z wody sprzedawanej w butelkach. Można ją tanio kupić w każdym miejscu. Pragniemy zwrócić uwagę, iż w niektórych hotelach mogą się Państwo spotkać ze słoną wodą. Jest to związane z systemem doprowadzającym wodę do hoteli, które korzystają z naturalnych zasobów wodnych. W basenie Morza Śródziemnego i krajach południowych, także w Turcji, woda podgrzewana jest dzięki bateriom słonecznym. Jej temperatura jest uzależniona od nasłonecznienia. Ilość wody ciepłej zależy także od ilości orzystających z niej osób w danej chwili.

Telefon i poczta
Urzędy pocztowe są oznaczone czarnymi literami PTT umieszczonymi na żółtym tle. Poczta Główna jest otwarta całą dobę. Telefonować można z hotelu lub telefonów publicznych. Karty telefoniczne można kupić na poczcie.

Czas
Różnica między czasem tureckim a polskim wynosi 1 godzinę.

Napiwki
Napiwki zależą od wysokości rachunku. Napiwek dla kelnera w restauracji wynosi zwykle 5-10% wysokości rachunku. Hotelowej obsłudze daje się napiwek w wysokości 1-2 dolarów.

Transport
Najpopularniejszym środkiem transportu w Turcji są autobusy. Niestety są one zwykle zatłoczone. Innym rozwiązaniem jest taksówka, za którą w nocy (24:00-06:00) płaci się podwójną cenę. W ciągu dnia można skorzystać z minibusa (dolmusz), który przewozi pasażerów za określoną cenę i zatrzymuje się wedle ich potrzeby. W małych miasteczkach i poza sezonem dolmusze jeżdżą do godziny 20:00. Poza przystankami dolmusze zatrzymują się na każde uniesienie ręki.

VIP Serwis
Jednym z udanych projektów, rozpoczętych już kilka lat temu przez Odeon Tours jest VIP EXLUSIVE SERVICE. To oddzielny produkt Odeon Tours, nie mający swojego odpowiednika na polskim rynku, zorganizowany jako specjalistyczny system dla obsługi klientów VIP. VIP EXCLUSIVE SERVICE pozwolił znacząco poszerzyć wachlarz oferowanych usług, wychodząc poza ramy usług zawartych w standardowych pakietach turystycznych. Program pozwala zorganizować całą wycieczkę zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta, jak również zamówić tylko wybrane usługi VIP SERVICE. Na życzenie klienta nasi specjaliści opracowują optymalny program wycieczki, zgodnie z indywidualnymi wymaganiami oraz zaplanowanym budżetem. Istnieje również możliwość zorganizowania wyjazdu zgodnie z planem przygotowanym przez klienta, w dowolnie wybranym terminie, związanym np. z rocznicą ślubu, urodzinami, czy jubileuszem firmy. Dla podniesienia standardu wycieczki, eksperci Odeon Tours wybierają i rezerwują najlepsze z możliwych pokoje, takie jak wille prezydenckie, suity królewskie, pokoje deluxe, junior suity i inne pokoje o podwyższonym standardzie. Mogą Państwo zamówić dowolną wycieczkę fakultatywną, która zostanie zorganizowana specjalnie na Państwa życzenie i poprowadzona przez osobistego przewodnika. Przy zamówieniu indywidualnej wycieczki lub transferu, mogą Państwo wybrać markę samochodu, który będzie do Państwa dyspozycji. W ramach programu VIP EXCLUSIVE SERVICE istnieje również możliwość wynajmu różnego rodzaju środków transportu, od samochodów, luksusowych jachtów, po helikoptery. Specjalnie dobrany personel powita klientów VIP na lotnisku, wręczając kwiaty i upominki. Dodatkowym atutem programu jest możliwość kontaktu z oddziałem VIP EXCLUSIVE SERVICE przez 24 h na dobę. Jesteśmy pewni, iż klienci oczekujący profesjonalnej obsługi i wysokiej jakości usług, wybiorą właśnie ten program, którego zalety poznali i docenili nasi dotychczasowi klienci. Nie ograniczajcie swoich możliwości i marzeń - naszym zadaniem jest zmieniać marzenia w rzeczywistość!

Więcej informacji znajdziecie Państwo na nieoficjalnej stronie ministerstwa do spraw kultury i turystyki Turcji: www.turcja.org.pl

Paszporty i wizy
Wszyscy wyjeżdżający zobowiązani są posiadać ważny paszport. Paszport, którego termin ważności upływa w czasie pobytu jest nieważny. Większość krajów wymaga, aby dokument ten był ważny, co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju. Paszport ze zdjęciem wymagany jest także od dzieci i niemowląt.

Opóźnienia
Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin wylotów i przylotów. Za opóźnienia z przyczyn niezależnych od Wezyr Holiday Service biuro nie ponosi odpowiedzialności. W przypadku opóźnień biuro nie zwraca kosztów np. noclegu w hotelu, rozmów telefonicznych, taksówki itp.

Odprawa na lotnisku
Dokładne godziny wylotów znajdą Państwo na potwierdzeniu rezerwacji, które zobowiązane jest Państwu przekazać biuro podróży, w którym wykupili Państwo wczasy. Biuro podróży ma również obowiązek informować o wszelkich zaistniałych zmianach. Prosimy jednak o osobiste telefoniczne potwierdzenie godziny wylotu bezpośrednio w Wezyr Holiday Service na dzień przed wylotem. Zbiórka na lotnisku odbywa się zawsze dwie godziny przed wylotem. Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony konieczna jest punktualność. Szczególnie zwracamy na to uwagę osobom wykupującym dolot krajowy. Ze względu na ściśle określone godziny wylotów należy liczyć się z faktem, iż osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione.

Bagaż
Dopuszczalny ciężar bagażu wliczonego w cene biletu lotniczego wynosi 20 kg. Bagaż specjalny zabierany jest do samolotu za dodatkową oplatą ustaloną przez przewoźnika. Przewożenie żywnosci jest dozwolone tylko w hermetycznie zamkniętych opakowaniach.

Bagaż podręczny
Na pokład samolotu mogą Państwo zabrać tylko jeden podręczny bagaż nie większy niż 45x35x20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem, pod nogami lub w schowku na bagaż znajdującym się nad siedzeniami.

Polskojęzyczni piloci
Podczas pobytu w hotelu będą Państwa obsługiwać polskojęzyczni regionalni przedstawiciele biura Wezyr Holiday Service, zatrudnieni przez naszych kontrahentów za granicą. Po raz pierwszy spotkają się Państwo z nimi na stanowisku Wezyr Holidays po wyjściu z hali przylotów. W dniu przylotu lub następnego dnia zorganizują dla Państwa spotkanie organizacyjne, na którym przekażą informacje dotyczące hotelu, regionu oraz przedstawią bogatą ofertę wycieczek fakultatywnych. Przedstawiciele będą do Państwa dyspozycji również podczas wyznaczonych dyżurów, jakie pełnią w hotelach. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów mogą Państwo skontaktować się także z biurem naszego kontrahenta, gdzie dyżuruje któryś z przedstawicieli. Telefony kontaktowe i adres biura znajdują się na Państwa voucherze.

Doba hotelowa
Według międzynarodowych przepisów doba hotelowa kończy się w dniu wyjazdu o godzinie 12:00, a rozpoczyna w dniu przyjazdu o godzinie 14:00. W dniu wyjazdu, niezależnie od godziny wylotu samolotu, muszą Państwo wraz z bagażami opuścić pokoje do godziny 12:00. W przypadku późnych godzin transferu większość hoteli zapewnia dla wszystkich gości bezpieczne miejsce na przechowanie bagażu. Mogą Państwo przedłużyć dobę hotelową zgłaszając taką prośbę w momencie dokonywania rezerwacji wyjazdu w biurze podróży lub już na miejscu w recepcji hotelowej. Przedłużenie doby hotelowej wymaga dodatkowej opłaty.

Dodatkowe życzenia związane z zakwaterowaniem
Jeżeli mają Państwo specjalne życzenia odnośnie zakwaterowania np. pokój z widokiem na morze, pokoje obok siebie, wybór piętra itp. to prosimy o umieszczenie tych informacji na Umowie - Zgłoszeniu, przekażemy je bezpośrednio do hotelu. Nie możemy jednak zagwarantować, iż wszystkie Państwa życzenia zostaną zrealizowane.

Dodatkowe rozrywki i usługi w hotelach
Wszystkie sporty wodne są zazwyczaj organizowane przez prywatne firmy spoza hotelu. Wszelkie rozrywki typu animacje, wieczór folklorystyczny, muzyka na żywo, czy inne organizowane są cyklicznie. Częstotliwość pokazów uzależniona jest od standardu hotelu.

Klimatyzacja
W większości hoteli klimatyzacja jest sterowana centralnie i działa w określonych godzinach. Czas działania klimatyzacji uzależniony jest od warunków atmosferycznych, sezonu i wewnętrznych ustaleń hotelu. W niektórych hotelach na początku i pod koniec sezonu klimatyzacja może zostać wyłączona lub jej działanie znacznie ograniczone. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość wykupienia dodatkowych godzin jej działania.

Sejf
Niezależnie od miejsca pobytu radzimy trzymać pieniądze, cenne przedmioty i dokumenty w sejfie. Jeśli pokój hotelowy nie jest wyposażony w sejf, można skorzystać z sejfu w recepcji. Prosimy pamiętać, że hotel nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty utracone na jego terenie.

Budzenie
W recepcji hotelowej można zamówić budzenie podając numer pokoju i godzinę budzenia. Najlepiej dla pewności ponownie sprawdzić podane dane.

Usługi medyczne i ubezpieczenie
Większość lekarstw znajdą Państwo w aptekach. Warto jest jednak znać ich skład chemiczny, ponieważ występują zazwyczaj pod innymi nazwami. Radzimy Państwu przed wyjazdem zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze lekarstwa, które mogą okazać się niezbędne przy problemach zdrowotnych. Kuchnia turecka i arabska różnią się znacznie od polskiej w sposobie przyrządzania. Wraz ze zmianą klimatu i wody może to powodować dolegliwości żołądkowe. W przypadku konieczności wizyty u lekarza, hospitalizacji lub specjalistycznej opieki ubezpieczony zobowiązany jest zgłosić to telefonicznie rezydentowi oraz ubezpieczycielowi. Numer telefonu do CORIS Varsovie Poland oraz numer polisy ubezpieczeniowej znajdą Państwo w dokumentach podróży. W większości hoteli znajdują się gabinety lekarskie, w których w wyznaczonych przez hotel godzinach dyżuruje lekarz i/lub pielęgniarka. Dokładne godziny przyjęć dostępne są w recepcji, prosimy o zapoznanie się z nimi. Kontaktując się z lekarzem prosimy o przekazanie mu fotokopii paszportu i numeru polisy ubezpieczeniowej. Ubezpieczenie medyczne obejmuje standardowy pakiet do ustalonej kwoty ubezpieczenia. W przypadku skontaktowania się z lekarzem nie posiadającym umowy z CORIS Varsovie Poland poniesione koszta za wizytę i kupno lekarstw zwracane są przez ubezpieczyciela po powrocie do kraju na podstawie rachunków. Ubezpieczenie nie obejmuje obcokrajowców, którzy nie posiadają zameldowania w Polsce.

 

Bezpieczeństwo

By zapewnić Państwu udany i bezpieczny wypoczynek, prosimy o zapoznanie się z poniższymi radami naszego biura:

- Należy zwrócić szczególną uwagę na dzieci, przede wszystkim w windzie, na schodach, balkonie, basenie i wokół niego.

- Należy zachować środki ostrożności korzystając z urządzeń elektrycznych i gazowych. Zauważone usterki należy natychmiast zgłosić w recepcji.

- Korzystając z kąpielisk morskich i basenów hotelowych należy stosować się do rad i zaleceń miejscowego personelu.

- Należy zwrócić uwagę na głębokość wody, prądy wodne, przypływy i odpływy.

- Należy korzystać z naszych praktycznych rad odnośnie wyżywienia, wody i aktywnego wypoczynku.

 

Klasyfikacja hoteli

Klasyfikacja hoteli w poszczególnych krajach różni się od siebie, niemniej jednak kategorie hoteli i standard świadczonych usług jest porównywalny. Poniżej podajemy ogólną klasyfikację hoteli zastosowaną w naszym katalogu:

 

Apart Hotel - Hotele oferujące głównie apartamenty dwupokojowe o charakterze rodzinnym, niekiedy z aneksem kuchennym, serwujące skromne posiłki, funkcjonalnie wyposażone, odpowiadające hotelom o standardzie 3 gwiazdek lub niższym.

W Grecji oficjalna kategoryzacja rozróżnia hotele kategorii A, B i C. Aby ułatwić Państwu porównywanie hoteli i ujednolicić kategoryzację, zmianiliśy greckie kategorie na odpowiednią ilość gwiazdek.

 


Hotele klasy turystycznej, funkcjonalnie wyposażone, oferujące skromne posiłki.
Hotele klasy średniej z dobrym standardem świadczonych usług, funkcjonalnie wyposażone.
Hotele o dobrym standardzie oferujące komfort i profesjonalną obsługę, z wyszukanymi daniami dla wymagających gości.
Hotele luksusowe oferujące komfortowo wyposażone pokoje, dyskretną obsługę, restauracje kuszące najbardziej wyszukanymi daniami, najwyższy międzynarodowym standard świadczonych usług.
Hotele oferują klientom niepowtarzalną atmosferę, o najwyższym standardzie obsługę, eleganckie otoczenie i wyszukane dania.
Kompleksy hotelowe o charakterze klubowym, złożone z jedno- i dwupiętrowych budynków rozrzuconych na rozległym terenie, polecane dla gości lubiących aktywny wypoczynek. Odpowiada standardowi 4-5*.
Kompleksy hotelowe o charakterze klubowym, złożone z jedno- i dwupiętrowych budynków rozrzuconych na rozległym terenie, polecane dla gości lubiących aktywny wypoczynek. Odpowiada standardowi 3-4*.

Wyżywienie
Bed & Breakfast (BB) - śniadanie w formie bufetu.
Half Board (HB) - śniadanie i kolacja w formie bufetu.
Full Board (FB) - śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu.
All Inclusive - śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu, przekąski między posiłkami, lokalne napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Niektóre hotele oferują bezpłatnie dodatkowe usługi np. animacje sportowe, sauna, fitness i inne. Prosimy zwrócić uwagę, że opcja All Inclusive jest zróżnicowana w zależności od standardu hotelu, godzin działania oraz usług dodatkowych.
Ultra All Inclusive - Hotel działa w systemie rozbudowanego systemu All Inclusive. Poza podstawową ofertą hotel proponuje późne śniadania, podwieczorki, przekąski, a także posiłki a'la carte (w niektórych hotelach wymagana wcześniejsza rezerwacja). Podobnie jak w opcji All Inclusive można korzystać z lokalnych alkoholi i napoi bezalkoholowych, a także usług dodatkowych. Rozszerzona wersja systemu All Inclusive zawiera najczęściej wybrane lub wszystkie napoje importowane.

Zakwaterowanie
Pokój dwuosobowy (DBL) - Standardowy pokój hotelowy dla dwóch osób dorosłych. Pokój jednosobowy (SGL) - Liczba pokoi jednoosobowych w hotelach jest ograniczona. Wielkość, wyposażenie i usytuowanie nie zawsze są takie same jak w pokojach dwuosobowych.

Pokój trzyosobowy (DBL + extra bed) - Jest to najczęściej pokój dwuosobowy z dostawką. Dostawka to tapczan lub składane łóżko, dlatego też przestrzeń pokoju może być ograniczona.

Apartamenty i studia - studio składa się połączonych sypialni i salonu (nie ma drzwi między pokojami). Apartamenty składają się z jednej lub dwóch oddzielnych sypialni, które są oddzielone od salonu drzwiami. W szczególnych przypadkach, gdy nie ma drzwi pomiędzy pokojami, oddziela je kotara lub nie ma żadnej innej zasłony, to w specyfikacji hotelu znajduje się odpowiednia adnotacja na ten temat.

Pokoje typu klub - położone w niższej zabudowie poza budynkiem głównym hotelu o większej powierzchni całkowitej.

Prosimy zwrócić uwagę na szczegółowe dane, które umieściliśmy w opisie danego obiektu w naszym katalogu.

Możliwości zakwaterowania
Dla Państwa wygody podajemy w naszym cenniku maksymalną liczbę miejsc w pokoju standardowym. Występują następujące konfiguracje: 2+2 (dwie osoby dorosłe + dwoje dzieci), 3+1 (trzy osoby dorosłe + jedno dziecko), 2+1 (dwie osoby dorosłe + dziecko lub dostawka). Przygotowaliśmy także interesujący pakiet dla osoby podróżującej z dziećmi: cena została skalkulowana dla osoby dorosłej z jednym lub dwojgiem dzieci (ceny podajemy w tabelach).

Pokoje dla niepalących
W hotelach istnieje możliwość zarezerwowania pokoi dla niepalących.

Oszczędność dni
W ramach tej propozycji oferujemy w niektórych terminach i hotelach ?więcej za tą samą cenę?. Siedem dni w cenie sześciu lub czternaście w cenie dwunastu (7=6, 14=12). Cenę wylicza się odejmując od ceny pobytu tygodniowego lub dwutygodniowego dobę hotelową.

Cena zawiera
  - Przelot w obie strony
  - Zakwaterowanie w hotelu
  - Transfer na terenie Turcji: lotnisko - hotel - lotnisko
  - Opłatę lotniskową
  - Opiekę polskojęzycznego rezydenta
  - Wyżywienie według opisu hotelu
  - Ubezpieczenie NW i KL w SIGNAL IDUNA SA
  - Ubezpieczenie lotnicze

Cena nie zawiera
Wizy tureckiej płatnej na lotnisku w Antalyi lub Dalamanie - 10 EUR od osoby.

Strona główna | Dodaj do ulubionych | Powiadom znajomego | Referencje | FAQ | Rabaty | Kontakt

Asia Trade + Travel Sp. z o.o., ul. K. Miarki 11d, 01-496 Warszawa Nowe Bemowo, wejscie od duzego parkingu, przy ul. Zolnierzy W,
Filia AT-T.pl, ul. Bagno 2, Lok. 27, Klatka A, III Pietro, Warszawa, obok stacji metra Swietokrzyska,
Tel: +48 22 37 44 444, +48 605 104 104, Fax: +48 22 42 42 050, E-mail: at.t [at] vp.pl
Skype: Status: at-t.pl at-t.pl, Status: tlumaczenia.turystyka tlumaczenia.turystyka